Reglementen

Lid worden van een vereniging is niet hetzelfde als een contract sluiten met een bedrijf. De regels waaraan de vereniging en haar leden zich dienen te houden staan beschreven in de statuten en het huishoudelijk regelement. De statuten bevatten de basisregels waarin beschreven staat welke procedures er in de vereniging gelden en wie verantwoordelijk is voor welke zaken. Die zijn vastgelegd bij de notaris en dus niet eenvoudig te wijzigen. De statuten zijn openbaar gedeponeerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. De laatste statutenwijziging dateert van 15 oktober 2010.

Het huishoudelijk reglement is de uitwerking van die regels naar de dagelijkse praktijk. Het huishoudelijk reglement is aanvullend en kunnen niet in strijd zijn met de statuten. Het huishoudelijk reglement wordt vastgesteld door de Algemene Ledenvergadering en zijn daardoor eenvoudiger te wijzigen.

Ieder verenigingslid wordt geacht de statuten en het huishoudelijk reglement te kennen en na te leven. Hieronder zijn de statuten en het huishoudelijk reglement inzichtelijk gemaakt.

Statuten Huishoudelijk reglement